Ana Sayfa > Genel, Kişisel, Video-Ses > Hatırla Sevgili

Hatırla Sevgili

Yakın tarihe biraz meraklı olan her insanın bildiği dizi yada tarihe merak  duymayanlarda bile birşeyler okuma isteği uyandıran bir dizi.80 sonrası benim gibi apolitik gençler bu diziye kadar yakın tarihe merak duymadılar,hiç ilgilenmediler,hatırla sevgiliden  sonra yakın tarih hakkında herkesin konuşacağı bir şeyler oluşmaya başladı.insanlar bu zamana kadar  tarihi merak etmediler yada merak ettirilmediler.herkes birşeylere karşı önyargı sahibiydi. insanlara farklı olaylara farklı açılardan bakma fırsatı doğurdu hatırla sevgili.sevin yada sevmeyin,onlarla  aynı fikirde olun yada olmayın empati yapmanın gerekli olduğu, kendi fikirleriniz ne kadar doğru olsada biraz da  başka taraftan bakmak gerektiği anlaşıldı.insanların hangi konularda endişeli olduğu ne uğruna savaş verdiklerini öğrenmiş olduk.o dönemi yaşayan insanlar çok arabesk bulsa da ben bu diziyi izlemeyi seviyordum.hatta yaşara hayrandım diyebilirim alın size yaşar’dan inciler

-evet biraz içtim ne olmuş içemezmiyim?ülkücü içer ama asla sarhoş olmaz anladın mı ? cemil meriç okuyorsun ha? aferin, sonunda dogru adamı bulmuşsun. en iyisi okumak, okuyup bilgilenmek. hayatın başka anlamı yok bence. orada yazıyordu galiba “insanlar kıyıcıydı kitaplara sığındım” diyor ustat. kimseden fayda yok, yalnızız. hepimiz yalnızız aslında.peyami safa’nın bir romanının adıydı bu. yalnızız. … boşver, yalnızlığın çaresi yok. bak ne diyor şair “yalnızlık,sigara külü kadar yalnızlık ve torpağın rüyaya yılan gibi girişi” bu mona roza ‘dan sezai karakoç’tan. … bu şiiri ezberlemeden seni bekleyen dişi kurdu ikna edemezsin. ben bir zamanlar peri padişahının mavi gözlü güzel kızına  bu şiiri okumuştum. sonra belki bir başka karakoç’tan, abdurrahim karakoç’tan yalnızlıgı dinlemelisin. ” öyle bir yalnızlık ki ,bir mumun ardında bekleyen rüzgar ışıksız ruhumu sallarda durur .” … neyse sen cemil meriç okumaya devam et. doğru adamı bulmuşsun. insanı önce çarpar sendeletir, tokatlar kendine getirir. sonra böyle yapayalnız bırakır. napsam, ben de kitaplara mı sığınsam? neyse. ben en iyisi gidip yatayım. bir an önce uyuyayım. uyusam iyi gelir.unuturum belki.

Kategoriler:Genel, Kişisel, Video-Ses Etiketler:,
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

